برنامه نویسی پایگاه علمی زبان های برنامه نویسی

برنامه نویسی در پایگاه های علمی و رزومه چه کاربردی دارد؟

برنامه نویسی یک زبان یا نوعی از تکلم بین کامپیوتر و فرد متخصص است. زبان های برنامه نویسی این شرایط را به وجود آورده تا هر فردی بتواند با کسب دانش لازم با کامپیوتر تکلم کند و سیستم کامپیوتر را به نحوه دلخواه شخصی سازی کند.

زبان های برنامه نویسی در اوایل به صورت اعداد 0 و 1 قابل دسترسی و یا تغییر بود که برای انجام این کار به تخصص و زمان زیادی نیاز بود، اما با گدر زمان این دانش به زبان های نوشتاری و کلمات کلیدی تبدیل پیدا کرد. در گذر زمان زبان های زیادی ارائه شده که هر کدام از آنها هدف های خاصی در دنیای برنامه نویسی داشته است.

انواع زبان های برنامه نویسی

هر کدام از زبان های برنامه نویسی یا محیط های برنامه نویسی برای بخش های خاصی از دنیای  برنامه نویسی قابل استفاده هستند. اما محبوب ترین این زبان های برنامه نویسی و محیط های برنامهنویسی که در پایگاه های علمی نیز استفاده میشودند به عبارت زیر هستند:

زبان برنامه نویسی R

این زبان برنامه نویسی یکی از زبان های محاسباتی و توسعه یافته است که در بیشتر مقالات یا  پژوهش های مقالاتی استفاده میشود.

زبان برنامه نویسی R در سال 1993 برای اولین بار توسط “راس ایهاک” و “رابرت جنتلمن” به بازار عرضه شد. زبان برنامه نویسی R دارای کتابخانه‌های گسترده‌ای است که شامل روش‌های آماری و شیوه‌های ترسیم نمودارها کاملی است. در این زبان برنامه نویسی، «الگوریتم‌های یادگیری ماشین» (Machine Learning Algorithm)، «رگرسیون خطی» (Linear Regression)، «سری‌های زمانی» (Time Series) و «استنباط آماری» (Statistical Inference) نیز‌ قابل استفاده هستند.

 

محیط برنامه نویسی Matlab

محیط برنامه نویسی matlab یک نرم افزار بسیار کاربردی است که در توسط “کلیو مولر” در بازار ها عرضه شد. این برنامه بدلیل آسانی در استفاده از آن برای بیشتر حوزه های تخصصی مانند صنعت، کنترل، مخابرات، پزشکی، فضانوردی و… مورد استفاده قرار گرفته است و در بیشتر موارد تخصصی این نرم افزار مورد استفاده است.

کتابخانه های ریاضیاتی این نرم افزار باعث شده که آن را در بین مهندسین و دانشمندان بسیار مطرح کند به طوری که این موضوع در مورد تجزیه و تحلیل داده‌ها، پردازش سیگنال و تصویر، جبر خطی و طراحی کنترل نیز صادق است.

 

زبان برنامه نویسی Python

زبان برنامه نویسی python یکی از زبان های محبوب جهان است که امروزه از آن برای بسیاری از بخش های دنیای تکنولوژی استفاده می شود.

زبان پایتون بدلیل همه کار بودن در هر زمینه از دنیای تکنولوژی بسیار محبوب است چرا که این زبان امکانات زیادی همچوت محاسبه معادلات پیجیده و تحلیل داده برای کاربر را فراهم می سازد. یادگیری این زبان نسبت به زبان های برناه نویسی دیگر بسیار ساده تر است و از پیچیدگی کمتری برخوردار است.

 

زبان برنامه نویسی Gams

سیستم مدل سازی جبر عمومی یک سیستم بسیار قوی برای  مدل سازی سطح بالا برای بهینه سازی و برنامه ریزی ریاضیاتی است. این برنامه یکی از بهترین زبان ها برای مدلسازی در مقیاس های مختلف و به طور پیچیده است، همچنین این امکان را به کاربر میدهد که مدلها بزرگ ساخته شده را ذخیره و در صورت نیاز در محیط های مختلف جایگزین گردد. این زبان برنامه نویسی بیشتر برای ساخت مدل های بهینه سازی عدد صحیح مختلط خطی و غیرخطی طراحی شده است.

 

محیط طراحی سایت WordPress

محیط برنامه نویسی وردپرس یک نرم افزار یا CMS برای تولید و طراحی وب سایت های شخصی و کاری است. از این برنامه یا محیط مدیریت محتوا امروزه برای بسیاری از سایت ها استفاده می شود. این محیط مدیریت محتوا برای ایجاد سایت های شخصی برای پژوهشگران، دانشمندان و دانشجویان بسیار قابل استفاده است. از قابلیت های ویژه این محیط آسانی یادگیری و استفاده از آن است.

 

زبان های برنامه نویسی Front-end/Back-end

تمامی وب سایت های دنیا از دو بخش Front-end که شامل ظاهر دیداری است و Back-end که شامل عملکرد و ذخیره سازی دیتا است تشکیل شده است.

Front-end قسمت ظاهری یا نما سایت ما هستش که وقتی کاربر وارد هر سایتی می شود آن را می بیند. این قسمت شامل گرافیک ظاهری و زبان های برنامه نویسی خاصی است.

Back-End قسمت غیر قابل دیدنی ولی بسیار کاربردی است که وقتی کاربر از سایت استفاده می کند وظیفه انتقال دیتا از دیتا سنتر ، امنیت سایت و … را بر عهده دارد.

این زبان های برنامه نویسی برای ایجاد سایت های شخصی برای پژوهشگران، دانشمندان و دانشجویان بسیار قابل استفاده است اما این زبان های برنامه نویسی بسیار تخصصی است و به همین دلیل نیازمند افراد متخصص است.

 

تمامی زبان ها و محیط های برنامه نویسی ذکر شده جروی از خدمات شرکت ما می باشد. شما میتوانید با ثبت درخواست از ما برای انجام هر کدام از پروژه هایتان مشاوره بگیرید.

 

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *